Trening asertywności
Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.


Proces wypalenia zawodowego jest jedną z konsekwencji braku nauczenia się bycia asertywną/ym. Części ludzi tak bardzo zależy na dobrych relacjach z innymi, że swoje potrzeby uznają za mniej ważne.
Takie działanie przynosi niestety efekty uboczne w postaci zaniżonej samooceny, poczucia wyczerpania i wykorzystania. Warsztaty asertywności pomagają obudzić chęci do zmiany i uczą stosować sprawdzone metody działania.
Asertywność to umiejętność, która obecnie jest niezbędna do skutecznego funkcjonowania zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
Dobra wiadomość jest taka, że można ją w sobie rozwijać, mając pozytywne wzorce i chęci. Podczas zajęć aktywnie ćwiczymy asertywne przekazywanie informacji zwrotnej i analizujemy potrzeby, które spełniamy w codziennych kontaktach z ludźmi.
Dobierając metodologię pod potrzeby konkretnej grupy / zespołu, pomagam uwolnić potencjał uczestników i pokazuję, jak nabrać pewności siebie w różnych sytuacjach: przede wszystkim firmowych, ale i prywatnych.
W pracy warsztatowej m.in. bazuję na schemacie FUKO, który kolejno odpowiada za:
Fakty
Uczucia
Konsekwencje
Oczekiwania
Pierwsze i najważniejsze to odnosić się do faktów, co do których możemy się zgodzić z rozmówcą, w drugiej kolejności do własnych uczuć. Konsekwencje i oczekiwania nie zawsze muszą wybrzmieć, ale uczestnicy warsztatów uczą się rozumieć czego chcą, ale też jak będzie jak się nic nie zmieni.
W treningu asertywności bardzo ważna jest umiejętność nazywania własnych emocji. Co czujemy w danej sytuacji. Nie chodzi o postrzeganie w sposób zerojedynkowy: albo super, albo do dupy. W pracy nad rozpoznawaniem stanów emocjonalnych wspomagam się ćwiczeniami z 32 podstawowymi emocjami jakie człowiek odczuwa. Dla wielu uczestników szkoleń jest to bardzo odkrywcze i jest wielkim ułatwieniem zarówno w prośbach i przekazywaniu informacji zwrotnej.
Konsekwencje zwykle można poruszyć na 2 sposoby – co się dzieje dla firmy, zespołu lub forma ostrzeżenia – co się wydarzy jak to się będzie powtarzać.
Oczekiwania warto nazywać wprost, bo ludzie (niezależnie od płci) nie czytają w myślach.
Dalej to już tylko trening, najpierw w bezpiecznej sytuacji szkoleniowej, potem postępy każdy robi indywidualnie.
Dla zwiększenia skuteczności i dodawania sobie odwagi, uczę wizualizacji konkretnych sytuacji. To niezwykłe narzędzie stosuję także na własne potrzeby i bardzo sobie chwalę.
Szkolenie asertywność może być jedno lub dwudniowe, a w połączeniu z innymi tematami stanowi ważny moduł w szkoleniach z zarządzania zespołem (testy osobowości, radzenie sobie w sytuacjach wysokiego stresu), obsługi klienta (asertywna komunikacja w punktach obsługi klienta z trudnym i roszczeniowym klientem / pacjentem), komunikacji interpersonalnej (stawianie granic, sposoby i filtry stosowane w komunikacji, język osobisty / mowa ciała / elementy NLP), technikach sprzedaży (lejek sprzedażowy w praktyce, twarde negocjacje, zamknięcie sprzedaży).
Jeżeli chcesz, żeby Twój zespół był szczery, jasno określał swoje oczekiwania, w sposób bezkonfliktowy przekazywał oraz przyjmował informację zwrotną, wyślij zapytanie przez formularz lub na maila: az@adamzajchowski.pl
Możesz zapisać się na szkolenie albo określić swoje oczekiwania pod kątem konkretnego zagadnienia / rozwiązania, odpowiem z propozycją szkolenia firmowego „skrojonego na miarę” potrzeb Twojego personelu.
Po warsztatach uczestnik będzie:
dostrzegać sytuacje, w których warto być asertywnym i coraz częściej to będzie robić
potrafić ułożyć komunikat asertywny i odpowiednio go powiedzieć
przekazywać i przyjmować informację zwrotną, bardziej szczerze i efektywnie
ćwiczyć zachowania asertywne i dochodzić do wprawy
będzie trenować kontrolę emocji w trudnych sytuacjach
mieć większą satysfakcję z pracy (życia) i przekonanie o wysokiej wartości
zachowywać poczucie własnej wartości, minimalizować efekty wypalenia zawodowego
będzie częściej w pracy dzięki lepszym relacjom ze współpracownikami
Korzyści dla firmy:
Większa szczerość i lepsza atmosfera w zespole, bez poczucia bycia wykorzystanym
Jasna komunikacja z zachowaniem szacunku do drugiego człowieka
Wzmocnienie poczucia własnej wartości i większa satysfakcja
Jasne wyrażanie własnych oczekiwań, większa gotowość do porozumienia
rozwinięte umiejętności przyjmowania i przekazywania informacji zwrotnej
mniej stresu w zespole dzięki lepszym relacjom
Lepszy obieg informacji, także tej z dołu struktury w górę hierarchii
Tryb szkolenia, liczba uczestników informacje techniczne:
Szkolenie trwa 2 dni po 8 godzin dydatktycznych w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski.
Liczba uczestników to grupa do 14 osób (każdy dodatkowy uczestnik wiąże się z dodatkowym kosztem 500 zł), maksymalna liczba to 20 osób na warsztatach.
Chesz zadać konkretne pytanie? Umów się na bezpłatną konsultację, napisz maila lub zadzwoń
Wykorzystywane metody
- Dyskusja moderowana
- Mini wykład
- Ćwiczenia grupowe
- Praca indywidualna
- Analiza przypadku
- Warsztaty
- Odgrywanie ról
Szkolenie zawiera
Profesjonalne
Praktyczne materiały dla uczestników
Wartościowy czas
2 dni z doświadczonym trenerem
Kwalifikacje
Certyfikat uczestnictwa i ukończenia kursu
Opieka specjalisty
Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych
Widok na przyszłość
Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem sprzedaży